Transport z Polski do Serbii bocznego wózka widłowego
Miejsce załadunku: Polska, Szczecin
Miejsce rozładunku: Serbia, Smederevska Palanka
Ładunek: boczny wózek widłowy Kalmar SL15-1200 o wymiarach:
Długość: 7,2 metra,
Szerokość: 3,72 metra,
Wysokość: 3 metry,
Waga: 22 tony
Lubimy transporty w kierunkach południowych. Na pewno ich przygotowanie zajmuje więcej czasu. Jak w przypadku opisywanego tu transportu- 1600 kilometrów trasy biegnącej przez 4 kraje oznaczały konieczność wystąpienia o 3 zezwolenia (nie wliczamy polskiego zezwolenia IV kategorii, bo te oczywiście posiadany na stałe), ale już na etapie składania wniosków jesteśmy w stanie przewidzieć trasę oraz wszystkie koszty (w przeciwieństwie np. do Niemiec, gdzie pojawiają się niezrozumiałe objazdy czy asysta policji).
Słowacja, Węgry
Dzięki sprawnej współpracy z naszymi stałymi partnerami z tych krajów czas potrzebny na uzyskanie zezwolenia oraz organizację pilotażu wynosi 3-4 dni. Jasne przepisy określające ilość pojazdów pilotujących, pełna przewidywalność przebiegu trasy pozwalają na dokładne planowanie
Serbia
Serbia nie jest członkiem Unii Europejskiej, ani Strefy Schengen, co oznacza konieczność odprawy celnej oraz posiadania zezwolenia bilateralnego (niezależnie czy wykonujemy transport normatywny czy też nienormatywny).
W ramach szerokości ładunku dodatkowo potrzebowaliśmy zezwolenia na transport nienormatywny- a jako, że planowana trasa przebiegała również poza autostradami niezbędna była (oprócz pilotażu cywilnego) również asysta policji. Także Serbia była zdecydowanie najtrudniejszym elementem całego transportu. Raz, że przez znacząco większą ilość dokumentów, a dwa przez konieczność dwóch eskort policyjnych wymagających wcześniejszego umówienia na konkretną godzinę. Policja oczekuje zgłoszenia 3-4 dni przed przejazdem, co wymusza na nas dokładne planowanie czasów przejazdu z uwzględnieniem czasu pracy kierowcy oraz ograniczeń godzinowych wynikających z zezwoleń.